Blíží se doba, kdy budeme nakupovat na sociálních sítích?

Představte si svět ve kterém vaši zákazníci nemusí chodit na váš web. Svět ve kterém probíhají platby přímo přes Instagram, nebo přes Messenger na Facebooku. Zní vám to jako scifi? Tak se připravte, tato doba je blíže, než si myslíte.

Když se nad tím pořádně zamyslíte je chování nás marketérů více, než zvláštní. Prostřednictvím Facebookové reklamy posíláme návštěvníky na naše webové stránky a pokud nenakoupí, nebo neprovedou na webu požadovanou akci, snažíme se je následně prostřednictvím Facebookového remarketingu opět dostat na naše webové stránky a tak pořád dokola, dokola a dokola. Představte si, že by v některých případech nebylo potřeba, aby návštěvníci opouštěli Facebook a prováděli by objednávky přímo ve Facebooku, nebo případně v Instagramu.

Už jsme blízko

Již v roce 2016 letecká společnost KLM umožnila svým cestujícím získat letenky přímo do jejich Messengeru. Uběhly dva roky a před nedávnem jedna z nejlepších společností na Facebook Messenger Marketing Manychat představila novou funkci „Platby“, která umožňuje jejím uživatelům prodávat přímo skrze Facebook Messenger. V tomto videu se můžete podívat, jak jednoduše to vypadá a jak to již nyní funguje. Reakce Facebooku na sebe nenechala dlouho čekat a v současné době již několik lidí na světě vidí ve svém Instagramu také funkci „Platby“. Přes tuto funkci mohou uživatelé přidávat do aplikace kreditní nebo debetní karty, pro nákup produktů přímo v aplikaci Instagramu. Pokud patříte mezi ty, kteří se o novinky na sociálních sítích zajímají, tento krok vás nepřekvapí. Na Instagramu již nějakou dobu fungují „Shoppable“ tagy, které ale od uživatelů vyžadovali přístup na k webovým stránkám a dokončením plateb skrze třetí strany.

Ještě si musíme počkat

Před tím, než se s nadšením pustíte do prodávání přes Facebook a Instagram mám pro vás dvě zprávy. První je špatná a nejspíše vás zklamu. Abyste mohli prodávat skrze Manychat je potřeba mít účet Stripe, který získáte ke svému bankovnímu účtu v USA a co se týká Instagramu, tak jak jsem již zmiňoval, v současné chvíli je tato funkce přístupná pouze pro pár vyvolených na celém světě. Je však jen otázkou času, kdy se tyto funkce objeví i v České republice.

A druhá zpráva by měla být pro vás výstrahou. Pokud byste se rozhodli zrušit svůj eshop (nedělejte to) a prodávat jen přes sociální sítě, nezapomínejte na to, že každá závislost vás může stát vše. Není rozumné své podnikání stavět na něčem, co vám nepatří a co může kdykoliv skončit. V případě Facebooku vám jako krásný příklad může být nedávný skandál s Cambridge Analytikou, která sice Facebook nepoložila, ale pěkně mu na pár týdnů zavařila. Před nedávnem jsem slyšel na toto téma skvělý díl podcastu Vaše jméno je Vaše značka ve kterém Tomáš Sobel popsal rizika toho, když se stanete závislým na jedné platformě, která zničehonic změní obchodní podmínky a vaše podnikání tím ohrozí.

Mějte se krásně a dejte mi vědět, zda by vás zajímalo více článků na téma messenger marketingu.

Blíží se doba, kdy budeme nakupovat na sociálních sítích?
5 (100%) 1 Hodnocení
Vít Schaffarczik
Od roku 2015 se věnuji Facebookové reklamě. Spravoval jsem kampaně ve více, než 10 zemí světa a na třech různých kontinentech. Optimalizace FB kampaní mě baví každý den
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.