Chystají se velké změny v optimalizaci rozpočtu pro inzerenty!

Facebook přichází s poměrně radikální změnou pro inzerenty. Změna se týká práce s optimalizací rozpočtu na úrovni sady reklam. Dopusod jsme byli zvyklí nastavovat rozpočet na úrovni sady reklam. Toto se však brzy změní!

Stručně řečeno, již nebudete moci nastavit denní nebo dlouhodobý rozpočet na úrovni sady reklam, ale pouze pracovat s rozpočtem na úrovni kampaně. Facebook tuto změnu plánuje zveřejnit začátkem září 2019. Pojďme se tedy podívat, co to pro nás bude znamenat…

Co je vlastně optimalizace rozpočtu kampaně?

Tato funkce byla spuštěna před více než rokem. Ve výchozím nastavení je vypnutá. Pokud je optimalizace rozpočtu kampaně zapnutá, dává inzerentům možnost nastavit jediný centrální rozpočet kampaně. Tím dojde k optimalizaci napříč sadami reklam a rozpočet se bude průběžně přidělovat sadám reklam, které dosahují nejlepších výsledků.

Jak to nyní funguje?

Použijeme příklad, který společnost Facebook poskytuje ve své dokumentaci. Předpokládejme, že máte tři sady reklam a utratíte 10 dolarů za sadu reklam.

Bez optimalizace rozpočtu kampaně by vyústila kampaň v 10 konverzí. Jedna reklamní sada však jasně překonala ostatní dvě. S optimalizací rozpočtu kampaně se reklama optimalizuje, aby směřovala větší část rozpočtu do sady s vysokou výkonností, což vedlo k 15 konverzím.

Toto je samozřejmě všechno teorie. Facebook však tvrdí, že to takhle funguje. Je-li tato funkce hodnotná, je třeba více otestovat.

Co očekávat?

  • Budete mít možnost nastavit si jeden rozpočet pro celou kampaň, který se bude optimalizovat napříč sadami reklam. Facebook pak bude rozpočet automaticky průběžně a v reálném čase přidělovat sadám reklam, které dosahují nejlepších výsledků v závislosti na vámi zvoleném účelu/optimalizaci kampaně.
  • V reálném čase z vašeho rozpočtu získá maximum výsledků a účinně tak sníží celkovou cenu za výsledek (snad).
  • Optimalizace rozpočtu kampaně se může (ale nemusí) postarat o generování lepších výsledků a nižší ceny.
  • Optimalizace rozpočtu kampaně a strategie nabídky nejnižší ceny může přispět k tomu, abyste výsledek získali za co nejnižší cenu, a to v rámci celé kampaně, nejen u konkrétní sady reklam.

Jak by měla být optimalizace rozpočtu kampaně užitečná?

Za předpokladu, že bude tato metoda fungovat a je ve skutečnosti účinnější než metoda stará, optimalizace rozpočtu kampaně zjednodušuje proces vytváření kampaně.

Stanovení rozpočtu se zatím zdá být ruskou ruletou. Jedna z primárních otázek je, jak nastavit rozpočty na základě velikosti publika a nebo jak nastavit rozpočet pokud budete mít různá cílení rozdělené do několika reklamních sad. Minimálně to bude dobré pro méně zkušeného inzerenta, který se potýká s problémy s nastavením rozpočtu.

Jak se na tuto změnu připravit?

Tato změna bude bezpochyby velmi kontroverzní, jelikož inzerenti, kteří pracují s Fcebook denně již mají své rutiny. Jsou zvyklí nastavovat rozpočty na úrovni reklamních sad a ve většině případů se daří pomocí práce s optimalizací rozpočtů dosáhnout požadovaných výsledků. Mnoho inzerentů tuto změnu může považovat za ztrátu kontroly.

Pokud článek čtete v únoru, březnu, dubnu nebo květnu, je tato změna stále ještě trochu v budoucnu. Je zde stále čas experimentovat s touto funkcí a připravit se na změny s předstihem. Můžete do září testovat, jak vám bude optimalizace rozpočtu kampaně fungovat a objevit nějaké triky, které vám pomohou dosahovat lepších výsledků!

Jaký je můj názor na plánované změny?

Pravdou je, že jsem optimalizaci rozpočtu kampaně již několikrát testoval, ale nikdy nepřekonala mé kampaně nastavené „klasickým stylem“. Velké mezery vidím například v situaci, kdy spustíte kampaň s cílem získat objednávky, ale jako účel zvolíte návštěvnost, jelikož pro konverze byste neměli dostatek dat. Facebook bude správně rozpočet rozdělovat do sady, která má nejlevnější návštěvnost, ale jak víme, tak rovnice levná cena za návštěvnost = levná cena za nákup – jednoduše neplatí.

Máte zájem o článek ve kterém bych otestoval „starou metodu“ a „novou metodu“ proti sobě? Pokud ano, dejte mi vědět do komentářů pod článkem!

Chystají se velké změny v optimalizaci rozpočtu pro inzerenty!
5 (100%) 2 Hodnocení
Honza Kovalčík
Prodeje mohou vést k reklamě, stejně jako reklama vede k prodeji. Při vytváření obsahu využívám nastřádané znalosti z oblasti online marketingu- musí to prostě dávat hlavu a patu. S klienty tvoříme jeden tým a dávám možnost vzniku promyšlenému a kreativnímu obsahu. Pojďme tvořit!
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.