I. Když kampaně nefungují

Nejčastější věta, kterou slýchávám od klientů a objevuje se na různých Facebookových skupinách, zní: „Reklamy na Facebooku nám nefungují a už si s tím nevíme rady.“. Výborně, říkal jsem si, že je to skvělý námět na jeden článek, kde popíšu principy, jak odhalit problémy v kampaních. Ale uvědomil jsem si, že kampaně a hlavně jejich výkon, je úzce spojen s řadou věcí, které předcházejí tomu, než se do tvorby kampaní pustíte. Pokud uděláte chybu na samém začátku, je více než pravděpodobné, že vám kampaně nebudou fungovat a nebo fungovat budou, ale vy o tom nebudete vědět. Sám jsem při tvorbě tohoto článku zvědav na to, co všechno hraje roli a co všechno ovlivňuje výkon kampaní. Je mi více, než jasné, že si budeme muset rozdělit remarketing od akvizičních reklam a kdo ví, co ještě. Tento první díl je opravdu pro začátečníky, takže pokud jste zkušenější, kampaně vám fungují na 100%, neztrácejte s ním čas.

Facebook pixel

Pokud nemáte správně nastavený Facebook pixel, tak vám kampaně nikdy nebudou fungovat správně. A je až tristní kolik eshopů v České republice má Facebook pixel špatně nastavený. Přitom existuje celá řada materiálu, ze kterých se dá čerpat a podle kterých bude kdokoliv schopen pixel správně nastavit. Pokud jste tak ještě neučinili přečtěte si Facebookovou nápovědu nebo absolvujte školení od Davida Lörincze, kde uvidíte i konkrétní kroky, jak nastavit Facebook pixel, jeho události, vlastní konverze, nebo si projděte nespočet článků na internetu o tom, jak správně implementovat pixel. Také si stáhněte plugin do Google Chrome Pixel Helper, který vám ukáže, zda je pixel nastavený správně.

 

 

Sledujte správná data

Pokud jste člověk hloubavý a rádi jdete až k samotné podstatě věci, určitě jste si již všimli, že konverze ve Facebooku se někdy neobjeví v Google Analytics a naopak. Je to tím, že vám Facebook ukazuje ve standardním nastavení data, která jsou nejlepší, tedy nejlepší pro něj, ale už ne tak úplně pro vás. Ve správci reklam klikněte na Sloupce – Přizpůsobit sloupce a uvidíte tuto tabulku.

 

Co nám tato tabulka říká? Facebook si ve standardním nastavení přiřazuje objednávky až 28 dní po kliknutí. Není to krása? Představte si, že váš zákazník klikne na reklamu, poté se podívá na Heuréku, kde si porovná nabídky vašich konkurentů, dá si zboží u vás do košíku, ale objednávku nedokončí. Kolega, který má na starosti Adwords mu ukáže reklamu na opuštěný košík a zákazník objednávku dokončí. Google Analytics vám řekne, že objednávku přivedl Google Adwords, ale Facebook vám řekne „Nene, toho člověka jsem přivedl já, takže konverze je moje“. Doporučuji tedy sledovat statistiku 1-den po kliknutí a 1- den po zobrazení. Pro lepší orientaci můžete sledovat také 7-dní po kliknutí, nebo standard, který vám ukazuje Facebook a jednotlivá data si porovnávat.

 

UTM Parametry

Já osobně jsem si vždy myslel, že ty UTM parametry jsou k ničemu. Konverze přece vidím v přehledech na Facebooku, tak proč bych to měl dohledávat někde v Google Analytics? Jak jsme si již ale řekli o pár řádků výše, Facebook není v přiřazování konverzí úplně nejlepší, proto vám doporučuji používat v ideálním případě všude UTM parametry. Správným otagováním kampaně můžete získat lepší přehled o svých výsledcích a lépe se zorientovat. Pokud také dokážete pracovat s Google Analytics lépe, než já, můžete si místo last click atribuce, navolit třeba lineární atribuci a zjistit, jak a který kanál se vám na konverzi podílel. Pro správnou tvorbu UTM parametru použijte tento nástroj. A následně ho vložte takto do reklamy:

 

 

Zatím jsem toho moc neřekl, že? Ale nebojte v příštích dílech se podíváme více do hloubky a odhalíme přesné příčiny vašich nezdarů!

I. Když kampaně nefungují
5 (100%) 1 Hodnocení
Vít Schaffarczik
Od roku 2015 se věnuji Facebookové reklamě. Spravoval jsem kampaně ve více, než 10 zemí světa a na třech různých kontinentech. Optimalizace FB kampaní mě baví každý den
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.