Jak měřit návštěvnost na webu díky Google Analytics

Máte svůj web? Fungují vám všechny stránky? A jak to víte? Dokud nebudete mít na svém webu měřící nástroj pro sledování návštěvnosti, nikdy nezjistíte, které stránky fungují a které ne. Nezjistíte ani, kolik lidi na vaše stránky přichází a kolik z nich ihned odejde.

Jednoduše si můžete představit, že máte obchod a vy nevíte, jestli vám do něj chodí lidi nebo co se jim v krámě nelíbí.

Zpětná vazba statistik

Samozřejmě že zpětná vazba přímo od klientů je vždy nejlepší, avšak nikdy jí nezískáte od všech lidí a tak je dobré brát jako zpětnou vazbu i statistiky. Díky nim totiž můžete vyčíst, zda se váš projekt ubírá správným směrem, zda vám roste návštěvnost nebo třeba to, jestli vaše prodejní stránka by nechtěla trochu vylepšit, protože vám z ní všichni odchází.

Věděli jste, že můžete zjistit zda:

  • Na váš web chodí více muži nebo ženy?
  • Si vaše stránky lidé prohlížejí více z telefonů nebo mobilů?
  • Lidé okamžitě ze stránky odchází nebo jak dlouho se zdrží?
  • Přichází přes vyhledávání nebo třeba ze sociálních sítí?

To a mnoho dalšího vám právě odkryje měřící nástroj. To je přeci super, tak proč ho nemít?

Google Analytics

Nejrozšířenějším nástrojem je Google Analytics. Aplikace díky které si můžete zjistit obrovské množství údajů. A nemusíte se bát, aplikace je zdarma.

Jelikož jde ale o rozsáhlou analytiku, je občas těžké se v ní vyznat. Ve druhém videu níže si nebudeme vysvětlovat celou její problematiku, ale ukážeme si, co je pro vás nejdůležitější a jak získat alespoň základní data pro běžné uživatele a majitele webových stránek.

VIDEO – Jak zřídit Google Analytics

VIDEO – Základy ovládání Google Analytics

 

Honza Tipmann
Grafik, webař a UX designér. Grafika mě jednoduše baví a pokud jí smícháme ještě s psychologií, jsem ve svém živlu :)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.