Jak napsat správně popisky na e-shop, tak aby prodávaly?

Ladíte texty na e-shop a nevíte jak je napsat tak, aby prodávaly co nejvíce? Rozdíl mezi špatným a skvělým popiskem může být až 30 % v konverzích, tak se mrkněte na tento článek, ať vám zbytečně neutíkají zákazníci.

Udělejte si průzkum

Důležité je dobře vědět, co prodáváte a komu. Možná si teď říkáte, že tohle všechno už dávno dobře znáte. Může v tom být ale háček.

A) Poznejte produkt – Pokud prodáváte například produkty, které sami vyrábíte, určitě je znáte jako vlastní boty. Pokud ale dovážíte zboží z Číny, a měli jste ho jednou letmo v ruce, je na čase si produkt zase pečlivě prohlédnout, vyzkoušet a zjistit, co je na něm vhodné vyzdvihnout.

B) Poznejte zákazníka – Platí to i v případě cílové skupiny. Ta se nedělí pouze na muže a ženy nebo podle věku. Dále totiž můžete zjišťovat, v jak velkém městě žijí, jaké mají nakupovací návyky, koníčky, jaké upřednostňují barvy a tak dále, a lépe se jim trefit do vkusu. Případně oslovit konečně ty pravé.

C) Zjistěte reference – Zpětná vazba na vaše produkty (případně podobné produkty od konkurence) vám velmi pomůže napsat to, co zákazníci potřebují slyšet. Zjistěte z jejich referencí, co je pro ně u daného produktu důležité, co jim naopak není z popisků jasné (a doplňte to) a také, mezi jakými konkurenčními výrobky se rozhodují a jaká kritéria jsou pro ně v tomto rozhodování nejdůležitější.

e shop zakaznici

Vybudujte svoji identitu

Na tomto základě můžete postavit svůj jedinečný jazyk. Je vaše cílovka definována byznysmeny ve středním věku, kteří si potrpí na kvalitu? V tom případě bude lépe sedět uhlazenější, gentlemanský a sebejistý styl komunikace. Nebo od vás nakupují spíše teenageři? Nebojte se tykat, být trošku drzí a prošpikovat vaše popisky slangem. S jazykem se dá hrát různými způsoby tak, aby se lidé lépe sžili s vaším brandem a zamilovali si vás.

Napište to!

Zákazník chce informace a vy chcete své produkty prodat. Je proto nutné v popiscích najít ideální poměr mezi fakty a dostatečně líbivým textem, který hraje na emoce lidí, a ti díky tomu zatouží mít produkt co nejrychleji doma.

V prvních dvou větách proto shrňte to, co je na produktu nejdůležitější. Prodáváte třeba kola? Popište jeho dokonalé jízdní vlastnosti díky odlehčenému rámu a rovnou napište, jaký skvělý zážitek bude prohánět tento nový bicykl po silnici. Nemělo by chybět následující:

  • Text má jasnou strukturu, aby se v něm čtenář orientoval
  • Vysvětlete, co daný produkt zákazníkovi přinese
  • Uveďte základní parametry; velikost, barva, materiál, atd.
  • Používejte srozumitelný jazyk, odborné termíny vysvětlete
  • Buďte konkrétní
  • Uveďte recenze zákazníků

seo eshop

Nezapomeňte na SEO

Stejně, jako by měly texty na e-shopu být čtivé pro lidi, měly by být čtivé i pro vyhledávače. Nezapomeňte vycházet z analýzy klíčových slov a text správně strukturovat do nadpisů, podnadpisů a podobně. Dále je důležité správně uvést názvy produktů (ne pouze černý notebook, ale notebook Lenovo XYZ). Lidé totiž konkrétní produkt hledají pod konkrétním názvem.

Dejte si hlavně pozor na univerzální popisky převzaté od výrobce. Nejen, že nikoho nezaujmou, ale dokonce vám uškodí, protože tyto texty často používají i jinde a degraduje to vaše SEO. Zkontrolovat si to můžete na http://copyscape.com.

Tlačítko “koupit”

Zakončíme to tím nejdůležitějším, čím by měla končit každá návštěva lidí na vašem e-shopu. Nákupem. Tlačítko musí být za prvé dobře viditelné, takže kolem něho neumisťujte reklamy a další text. Ideálně ho oddělte nějakou výraznou barvou (a fakt to nemusí být nutně jen červená). Stejně tak text uvnitř tlačítka nemusí být jen “koupit” nebo “do košíku”. Využijte svého jedinečného jazyka, který jste si vypilovali předtím a napište tam třeba: “To chci”.

Způsobů, jak si pohrát s texty na e-shopech je spousta a je nutno vždy brát v úvahu podstatu daných produktů. Pokud si nebudete svými texty jisti, nebojte se ozvat, rád vám poradím.

 

Jak napsat správně popisky na e-shop, tak aby prodávaly?
5 (100%) 3 Hodnocení
Vojta Konečný
Digitální nomád a copywriter, který na cestách hledá inspiraci jak pro své příběhy, tak pro marketingové kampaně a slogany svých klientů. Nejlíp je mu tam, kde je pálivé jídlo a pořádné vlny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.