Jak začít v on-line podnikání?

Mnozí z vás si tímto obdobím asi již prošli, ale je tu spousta těch, které to teprve čeká nebo kteří si již tímto obdobím prochází. Ať už začnete dělat cokoli, tak začátky jsou jednoduše těžké a naprostá většina lidí „odpadne“. Zůstanou jen ti nejsilnější, kteří vytrvají a jdou si za svým cílem. Jak tedy vlastně začít?

Produkt, kterému rozumíte

Jako první je to, že musíme mít něco, co můžete prodávat, respektive nabízet další lidem. Své vlastní know-how. To se lehko řekne, ale těžko realizuje, protože to nemůže být jen tak něco. To, že si někde přečtete článek o super produktu neznamená, že jste expertem na onen produkt.
Dalo by se říci, že musíte mít pro danou věc opravdovou vášeň. Nemusíte znát každý detail, to nikdo nechce a nikdo to ani neumí. Mělo by jít tedy o věc, které se věnujete každý den, která vás baví, které rozumíte a hlavně o které se chcete učit dál a další informace.

Například já se věnuji webové grafice. Nejsem v ní dokonalý, ale baví mě, učím se každý den a na každém kroku. Pokud tedy máte svůj produkt, nestačí vědět pouze vše o vašem produktu, ale měli byste znát celý obor, kterého se to týká. Díky tomu se dokážete neustále zlepšovat, zlepšovat svůj produkt, učit se novým věcem, sledovat konkurenci a mnohdy se i inspirovat k něčemu dalšímu.

Web a vlastní tvorba

Důležitou součástí on-line podnikání, je vlastní web. V ideálním případě byste měli na webu prezentovat hlavně sebe a ukázat tak lidem, kdo jste. To dělá většině lidí problémy, ale věřte, že když toto přemůžete brzy se dostaví výsledky. Web by měl být tedy o vás a o vašem produktu nebo službě. Dobrým hybatelem jsou rozhodně vaše fotografie. Pokud dáte na web své fotky (kvalitní) lidé k vám budou mít blíže. Více o tom si můžete přečíst v našem článku zde

Není to ale jen o webu. Pokud vytvoříte statický web, lidé nebudou mít důvod přijít na něj znovu, protože tam nenajdou nic nového. Je tedy potřeba psát blog. Dnes blog píše skoro každý, to vás však nesmí odradit, protože právě blog je nejcennějším marketingovým nástrojem. Jeho efekt se neukáže ihned, ale za čas zjistíte, že vám začne generovat neustále novou návštěvnost a to vám nesmírně pomůže.
Pište o tom, co lidé chtějí vědět. Předávejte jim zkušenosti, základní znalosti, prostě vše, co by ve vašem oboru ocenil začátečník a sem tam nezapomeňte oslovit i pokročilejší čtenáře. Další úrovní je točení videí a krátkých spotů, jenže k tomu má většina opravdu velký blok, takže pro začátek bohatě stačí psát. Jeden článek týdně by mělo být vaše maximum. Více psát nemá hodnotu, naopak minimem by měl být jeden článek za měsíc, ale to už považuji za opravdu hraniční. Proč psát a jak si můžete přečíst v naší rubrice copywriting na blogu

Říká se, že pokud vydržíte v tempu 1 článek týdne minimálně rok, bude vaše podnikání úspěšné.

Vylepšujte, zdokonalujte

Skvělý produkt je jedna věc. Dostat ho mezi lidi je věc druhá a řekl bych asi tak o 100% těžší. Dnes existuje spousta cest, jak dostat produkt mezi lidi. Patří mezi ně například sociální sítě, placené reklamy, SEO, affiliate a další. Cest je mnoho a tady je potřeba si uvědomit, jak moc chcete investovat do svého projektu. Dalo by se říci, že čím méně investujete, tím pomaleji se s produktem prokoušete na výsluní, jenže ne vždy tomu tak je, takže na toto se nemůžete spoléhat.

Pokud se rozhodnete neinvestovat ani korunu, doporučuji využít sociální sítě, které jsou zdarma. Například na facebooku si najít skupiny, které by mohl zajímat váš produkt nebo služba a dávat tam odkazy na vaše články, zapojovat se do diskuzí atd… SEO je také zdarma, stačí vyladit váš web, aby se umístil výše a ideálně úplně nejvýše ve vyhledávačích. Doporučuji tedy číst různé články, které vám k dobrému nastavení pomohou. Nebo se obrátit na odborníka, který vám dá tipy na články, které budou čtené a SEO vám vyladí.

Druhou volbou je investice. Nemusí jít o výraznou investici. Google Ads nebo Sklik bych zatím nechal být. Zde jsou ceny vyšší, takže to rovnou škrtáme. Placená reklama na facebooku se zatím drží relativně příznivě, co se týče cen. Takže zde můžete propagovat váš produkt nebo lépe vaše články, abyste nabrali fanoušky, dostali se do podvědomí lidí, aby lidé přišli na váš web a tak dále. Co se týče samotné propagace, jde o investici měsíčně například do 2 000 Kč.
Nastavit reklamy opět není úplně jednoduché, ale zde si buď můžete poradit sami přes různé návody nebo investovat do člověka, který vám reklamy bude spravovat. Mnohdy se jedná o levnější variantu než si nastavit reklamy svépomocí, protože odborník dokáže lépe zacílit a sundat cenu co nejníže to jde.

Trpělivost růže přináší

Nejdůležitější není kolik máte peněz, jaký máte produkt nebo cokoli jiného. To hlavní je trpělivost. Nečekejte, že vyděláte milióny za dva dny. Denně vidím spousty lákadel na kurzy, jak vydělat milión korun za hodinu, minutu a já nevím jakou dobu. Tak to prostě nefunguje.
Musíte být trpělivý. Možná začnete na stovkách a postupně se propracujete k lepší výdělkům. Může to trvat měsíc, ale třeba i rok. Důležité je nevzdat se! Nikdy neprohrajete pokud to nevzdáte. Dopředu ale říkám, chce to obrovskou trpělivost. Zažijete i pár období, kdy se nebude dařit, ale to vás nesmí zlomit.

zdroj: pronaladu.cz

Co potřebujete k podnikání? (v bodech)

  • Produkt, který je vaší vášní.
  • Web, který prezentuje vás i produkt.
  • Facebook stránku a další profily na soc.sítích, abyste byli vidět.
  • Blog a psaní článků, které lidi zaujmou.
  • Propagaci svépomocí nebo s drobnou investicí.
  • Hromadu trpělivosti a lásku k tomu, co děláte.

Podělte se s námi o váš příběh a inspirujte ostatní v jejich začátcích. Zajímá nás, jak jste začali, čím jste si prošli a kdy nastal bod zlomu. Napište nám do komentářů nebo na e-mail info@klucivpraxi.cz abychom mohli zveřejnit váš příběh.

Jak začít v on-line podnikání?
5 (100%) 2 Hodnocení
Honza Tipmann
Grafik, webař a UX designér. Grafika mě jednoduše baví a pokud jí smícháme ještě s psychologií, jsem ve svém živlu :)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.