Je design webu důležitý?

Doba se mění, rychlost vývoje neustále narůstá a snad vše jde kupředu. Současná doba se nemálo dotýká i webových stránek. Pryč jsou časy, kdy na designu nezáleželo. Tenkrát byl důležitý především obsah a na nějaký hezký obal se už nehledělo. Internet se ale weby každý den naplňuje a na určitý druh podnikání připadají stovky i tisíce webů.

Online vs offline

Jako příklad si mohu vybrat například jógu. Cvičení, které je s trochou nadsázky hybným prvkem internetu. Lidé se rozhodli, že kurzy na toto cvičení poskytnou na internetu, a tak vznikly desítky webů s kurzy o józe. Jenže, mají nastavenou správnou strategii? Mají správný design? Ve většině případů ne. Samozřejmě zde zůstává pravidlo, že obsah je nejdůležitější, ale ještě předtím, než návštěvník zjistí, že je váš obsah kvalitní, musíte ho zaujmout něčím jiným. A na webu je to grafika vašeho webu.

Opět můžeme použít přirovnání a tentokrát si představme ulici, kde je 5 stejných krámů na to jisté zboží, řekněme například prodej bot. Každý krám nabízí velmi kvalitní obuv, stejné ceny a kdyby záleželo pouze na tomto, návštěvník by si asi vybral ten krám, který má o pár metrů k sobě blíže.

Konkurence nespí

Jenže jeden s krámů se rozhodne udělat něco jinak. Vyzdobí si výlohu, nad krám dá velký transparent s názvem krámu, umyje skla a nápaditě vyzdobí a vylepší vnitřek krámu. Nyní tedy pokud půjde zákazník po této ulici s pěti krámy (ulice=internet, vyhledávání) koukne se do výlohy všech krámů než se rozhodne (podívá se na všechny weby). Vkročí ale do krámu, který se mu líbí nejvíce, a to bude právě ten krám, který je nejhezčí a kde se bude cítit nejpohodlněji. A to je právě ono. Pokud chcete přilákat zákazníky, musíte dbát i na prostředí svého podniku (design webu).

Zákazník se na vašem webu musí cítit příjemně a hlavně, musí se jednoduše orientovat. Pokud mu špatně předáte informace nebo špatně nastavíte vaše CTA tlačítko, pravděpodobně dojde k tomu, že zákazník odejde a už se nikdy nevrátí. Cílem je jednoduchost, přehlednost, čistota a atraktivita. Všech těchto prvků můžete dosáhnout díky designu, a proto je tak důležitý.

Na závěr bych chtěl doplnit pravidlo, které říká, že obsah webu prodává, což je pravda, ale design webu láká zákazníky. Potvrzuje to i statistika, která tvrdí, že až 95 % návštěvníků nejdříve hodnotí design a až potom kouká na obsah.

Je design webu důležitý?
5 (100%) 1 Hodnocení
Honza Tipmann
Grafik, webař a UX designér. Grafika mě jednoduše baví a pokud jí smícháme ještě s psychologií, jsem ve svém živlu :)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.