Lokální SEO tipy pro začátečníky

Lokální SEO se zaměřuje na výsledky vyhledávání v konkrétní lokalitě, kde se hledající uživatel vyskytuje. Uživatel může hledat kvalitní restauraci ve svém okolí, kadeřníka nebo otevírací dobu jakéhokoliv místního podniku. Nebo projíždí městem a dojde k nějakému problému s autem a potřebuje nutně najít nejbližší servis. V takovém případě byste měli být připraveni takového zákazníka oslovit, a proto je nutné optimalizovat podnik v lokálních výsledcích vyhledávání. Jak na to?

1. Zaregistrujte se do služby Moje firma na Googlu

Všechno začíná službou Moje firma na Googlu. Místní hledající hledají především adresu a umístění firmy a tento bezplatný Google nástroj umožňuje vložit váš NAP (Name, Address and Phone number – jméno, adresa a telefonní číslo) a další obchodní informace (například hodiny a pokyny) v Google vyhledávání a mapách.

Ujistěte se, že váš profil je kompletní a udržujte jej aktuální. Až se ověříte prostřednictvím společnosti Google (budou vám volat nebo posílat dopis), můžete získat základní údaje o tom, jak vás lidé vyhledávají a odkud pocházejí.

Moje firma na Googlu – získejte zdarma firemní zápis na Googlu – Google

2. Použijte příspěvky ve svém účtu Moje firma na Googlu

V červnu Google spustil Google Posts na každém GMB účtu. Nyní mohou podniky zveřejňovat informace o obchodních transakcích, místních nabídkách a nadcházejících událostech prostřednictvím svého účtu Moje firma na Googlu. Tyto příspěvky se objevují přímo v SERP (výsledcích vyhledávání) a poskytují podnikům jedinečnou příležitost komunikovat se svými zákazníky ještě předtím, než navštíví vaše stránky.

Vytváření příspěvku v GMB

3. Aktualizujte svůj NAP a učiňte jej konzistentní všude, kde vaši firmu prezentujete

Nestačí zůstat na vrcholu záznamu ve službě Moje firma na Googlu – je třeba zajistit, aby informace o kontaktu a umístění byly aktualizovány a konzistentní na vašich webových stránkách, na stránkách sociálních médií, na webech recenzí a na adresářích.

5. Optimalizujte své URL, značky a obsah

Vaše URL, značky, nadpisy, popisy metadat a obsah by měly obsahovat vaše město nebo oblast a cílové klíčové slovo stránky, kterou popisují. To informuje Google, pro jakou geografickou polohu je stránka relevantní a jaký obsah je na stránce – a pomáhá také k lepší indexaci stránek.

6. Navažte spolupráci s dalšími podniky ve vašem okolí

Mít silný profil odkazu je nezbytný pro dobré výsledky vyhledávání. Odkazový profil vám může značně posílit to, když vás jiná firma v okolí doporučí na své webové stránce.

Zkuste navázat kontakt s firmami v okolí a domluvit nějakou formu spolupráce, kdy si vzájemně vypomůžete a zmíníte se (doporučíte se) na stránkách.

Tato taktika je maraton, nikoliv šprint, a dávejte pozor na každého, kdo říká, že vám může nabídnout spoustu rychlých odkazů nebo vás doporučit na spoustě webech.

7. Získejte na relevantních stránkách co nejlepší hodnocení

Devadesát procent lidí v průzkumu společnosti Zendesk uvedlo, že jejich rozhodování o koupi je ovlivněna online recenzemi a Moz odhaduje, že online recenze tvoří 10 procent, jak se Google rozhodne hodit vaši stránku. Díky tomu je důležitá vaše přítomnost na hlavních stránkách recenzí.

restaurace praha hodnocení

Prohlížení stránek, které byste měli zvážit, jsou:

  • Firmy.cz
  • Najisto.centrum.cz
  • Google Moje Firma (zmíněno v úvodu článku)
  • Yelp
  • Foursquare
  • Google+ Local
  • TripAdvisor

Takových stránek je více. Záleží také na typu vašeho podnikání.

Závěr

Tento základní výpis lokálních SEO tipů by vám měl pomoci k tomu, abyste byli lépe vidět ve vašem místě působiště. Budu rád, když tyto tipy vyzkoušíte a pak mi sdělíte váš názor. Přeji hodně štěstí s lokální seo optimalizací!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Více zde

  • Rubriky
  • Odběr novinek

    Po stisknutí tlačítka, vám přijde e-mail, kterým potvrdíte, že chcete odebírat e-maily vybraných témat.

    Jaké články z odboru vás zajímají?
    Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budeme (Your World s.r.o., IČ 05489679.) v rámci projektu Kluci v Praxi zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblastí, které si vyberete v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Více zde