Novinka v Google Search Console: Sjednocení návštěvnosti webových stránek na kanonických adresách URL

Den poté, co Google oznámil novinku týkající se přehledu výkonu stránek, kde se všechna data budou řadit pouze kanonickým URL, provedl danou aktualizaci a implementoval  změnu do Google Search Console. Co to pro nás všechny znamená?

Když se přihlásíte do Search Console a kliknete na tlačítko “Výkon”, které se nachází hned pod “Přehledem”, tak uvidíte novou zprávu: “Data o výkonu nyní vycházejí z kanonických adres URL” a máte možnost “přepnout na staré zobrazení”. Google bude zobrazovat tato stará data do 10. dubna.

Podívejme se jak to v praxi vypadá:

Search console sjednocení návštěvnosti

Search console staré sjednocení návštěvnosti

V našem případě jsme nepřišli na téměř žádné změny.

Ze zahraničních zdrojů jsme viděli, že tyto změny se nejvíce dotkly AMP stránek, mobilních stránek a dalších stránek na subdoménách.

Pro příklad uvedu tweet od známého marketingového konzultanta Glenna Gabea: https://twitter.com/glenngabe/status/1093507947597045762.

Jak vidíte sami, tak v některých případech může dojít k velkým propadům.

Proč Google s touto změnou vůbec přišel?

Protože přinese několik výhod. Tou nejzásadnější je asi přesnost zobrazených dat pro určité typy stránek.

  • Sjednotí všechny vyhledávací metriky pro jeden kus obsahu do jediné adresy URL: kanonické adresy URL. Zobrazí se vám úplný obrázek o konkrétním obsahu v jednom celku.
  • Zlepší použitelnost přehledů pro AMP a Mobile-Friendly.

Uživatelé, kteří mají propojená data z Search Console přes API a Data Studio: API Search Console se změní na kanonické údaje 10. dubna 2019.

Pokud chcete vědět o tomto vylepšení více, tak doporučuji přečíst si oficiální článek z Google blogu pro webmastery.

Jaký mám názor na tuto změnu?

Upřímně, jsem za tuto změnu rád. Není to nic převratného, ale každá taková změna pomůže lidem tvořit lepší a kvalitnější obsah a zároveň jej pak správně monitorovat. Čím přesnější data dostaneme, tím lépe s nimi můžeme pracovat.

Novinka v Google Search Console: Sjednocení návštěvnosti webových stránek na kanonických adresách URL
5 (100%) 3 Hodnocení
Daniel Kovalčík
SEO mě baví a živí již 3 roky. Líbí se mi ta rozmanitost oboru a propojení s dalšími marketingovými kanály. Stále se učím nové věci, potkávám nové lidi a pracuji na webech domácích i zahraničních.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.